Thursday, October 29, 2009 Posted by auni aizamieya  

da lame x jp muka mamat ne... last aku jp dier time 2 aku g interview separa perubatan 2 pon thn 2001. pas 2 aku da x jp da...
Ntah aper nasib aku ari 2 terserempak ngan dier . dier pandang aku... aku rase dier cam aku kot.. iyer paling kurang pon saize je yang berubah kalo muka still cam dulu jgk...
dier pandang aku bt bodo je. aku xkn penah luper dier...mane x nyer 2 thn aku mghadap muka dier yang kekadang mengundang rasa penyepak sulung aku...
aku ingt lg time 2..masa mula2 aku kenal dier cam biase je orgnya...iyer kami sekelas pon bape kerat je org kb...so aku ingt da mcm saudara je.. ttpi sumer 2 sblom dier bt hal ngan aku...
masa form 4 kt kelas kami meja d susun cm meja persidangan mengelilingi kelas. so tpt ddk aku kire berhadapan dengan meja mamat ne.
suatu hari yang damai mmber kt sblh kiri aku(merangkap mmber baik aku time 2 n smpi skrg) nk pjm liquid paper ngan dier. dengan serta merta die mencampak benda 2 hingga hampir kena kt muka aku. mmber kt sblah siap ckp "Wei shah kot iyer pon campak ar elok2 nasib bek x kena kt muka ros, kalo x???"
n aku ingt lg dier ble balas.."So kalo kena naper??? aku peduli aper??"""
Maaakkkk aper kes ngan mamat ne?? sblm ne elok je.. tetiba angin je ngan aku...
aku trdiam je pas 2, aku da nmpk len kt muka dier aku jd mls nk brtegor.. aku x tau aper slh aku ngan dier..
start 2 jgk dier perang dingin ngan aku. Aku???? aku x kn tegor kalo org muka 1 juta cm 2...x hingin aku nk tegor lg nk beramah mesra...
start ari 2 jgk dier cm nk cari pasal ngan aku ... tiap ari rabu aku kena brtugas sapu smph kt kelas n tiap kali 2 ar dier dgn megah nya akan ddk kt tpt dier tanpa berkalih sedikit pon. so aku pon dgn slumbernyer sape je kelas n tpt ddk dier bior berhabuk cm 2 je... jgn harap aku nk tegor ko suro ko nk bralih tpt ddk....kalo ble aku nk lambak je habuk satu kelas kt meja ko...Padan muka...
x abis citer ngan 2.. dier bt hal lg...time 2 aku bru pas sapu kelas so aku bwk penyapu kt luar... aku x tgk dpn 2 aku mngaku mmg slh aku tp biler hampir berlanggar ngan dier .. dier siap sound aku "mata letak kt lutut ker??"" amboi kasarnya bahasa...
sedangkan mmber baik aku yg mnjadi saksi d tpt kejadian siap ckp mmat ne mmg nk cari pasal ngan aku... mane x nyer dier da nmpk aku dier yang sengaja nk cari pasal.. 2 mngikut mmber 2 ckp ar...
n pas 2 aku mmg x penah tegur ngan dier langsung...
n smpi pas SPM baru aku tau naper dier saje nk cari pasal ngan aku... ader kabar berita yg mgatakan AKU SYOK KT DIER?????? bior betoi?????
alahai kalo sbb 2 dier rancang nk perang dingin ngan aku buang masa je sbb aku x penah simpan ati kt dier!!!!
yang aku pelik cmne dier ble caya ngan citer bodo cm 2??!!!!
aku nk kata mesra sngt ngan dier sblom 2 mmg tipu!!! aku mmg ssh nk brgaul ngan llki...sbb aku sedor diri jgk aku x lawa mana tp yg pasti ati aku baik tp org ssh nk pandang sbb ati aku baik ar aku kena cm ne...
n aku ingt lg time interview 2001 tu... smpi nk stgh ari bru dier brani tegur aku.."ko marah g ker ngan aku?" aku x tau nk ckp aper tp aku rasa dier fhm dengan tindakan aku bangun n berlalu seolah2 tidak kenal ngan dier...jahat sgt ker aku?? itu aku x pasti yang aku tahu 2 thn aku cm org ilang akal gara2 dier!!!!
aku x tahu kalo sekarang dier brani tegor aku lg ato x tp ati aku da memaafkan dier cuma aku ssh nk luper!!!

0 comments

 
Blogger Template By Lawnydesignz