Friday, November 20, 2009 Posted by auni aizamieya  

Memula keja kt sini dulu ader jugak ar adik aku dok temankan aku. Kebetulan plak salah seorg dari jiran sblah umah aku 2 bekas senior kepada adik aku so masuk hari pertama ader jugak ar member dok sembang walaupon yg sembang 2 adik aku n bdk Lan 2 je..luper nk citer si lan ne sebenarnya cikgu ganti kt sekolah ne. Aku yang agak susah bersembang dengan orang ne jd pendengar je kalo adik aku 2 menyembang. Satu lg luper nk citer adik aku ne memang mesra alam tahap tak ingat , iye ar org x baper bercakap pon dier ajak sembang. Alkisah jiran aku ne terdiri dr 2 orang makhluk, salah seorgnye budak Lan 2...n 1 lg yg sampai sekarang still jd jiran aku nama dier JALAN (bukan nama sebenar) hehehehe...aku harap dier xkan ader kesempatan nk baca aku nye blog ne sampai biler2...

Budak Lan ne pangkat adik aku so aku pakai bedal je kalo ckp ngan dier..yang si JALAN ne plak tua 7 tahun dari aku..so ckp pon kena 2 kali suling.. hati2 n hormat kalo nk brcakap. Hehehe sbnrnya citer ne lebih kepada mamat bernama JALAN ne. Tak sampai sebulan pon aku dok umah 2 adik aku da g smbung lower 6 so tinggal aku sesorang. 2 tak kisah sangat lg sebab budak Lan 2 ader lg. aku kalo sembang tak kisah ar hal sekeliling smpi kekadang aku rasa budak Lan 2 da smpi tertido kt beranda umah dier...(kami selalu buat mesyuarat tingkap kat beranda umah. Iyer ar umah kami sblah menyebelah) tapi yang aku heran aku sembang ngan budak Lan 2 je ngan si JALAN 2 xde ar plak nk sembang . aku bukan nk menyombong ngan dier jauh skali nak berlagak tapi aku tak tau camne nak start citer ngan dier , aper topic nk sembang... kalo dier suker bola kang aku citer pasal luncur salji plak, kalo aku dok citer n then dier ddk diam buat bodo je cmne?? Mau tak aku bakor umah dier...so cara paling selamat adalah bercakap biler dier tegor je...ok jgk kn??!! Sekurang2nye aku xde ar sombong kalo ader org tny aku jwp je...ikhlas aper...

2 bulan pas 2 plak budak Lan 2 dapat offer g kursus separa perubatan jd juruteknologi makmal so dier terbang g Sarawak. So tinggal aku sesorang je... n mamat JALAN 2.. bermula ar episode paling boring dlm idup aku..aper tak nya aku dok seorang n mamat kt sebelah 2 yang x baper nak bercakap. Kalo anda, apakah tindakan yang patut anda buat???.....sila bagi komen..hehehe .. ingat siri impian illyana ker x pon siri impian nk minta e2 eni...xde maknanye...

Da panjang sangat da citer aku ne... aku rasa kalo aku ne pandai menulis da jadi sebijik novel kot...

Xpe ar aku tgh tggu je perkembangan trbaru ... x tau smpi biler ar aku xde mmber kt cne... boring da rasa... kekadang kalo da rasa ilang akal sangat aku buka sesi bercakap ngan dinding ato periuk belanga kt umah aku ne. X pon aku akan join katak2 kt sekeliling umah aku ne panggil ujan acara kara x bape nk ok..kalo bab melalak men’sumbang’kan lagu mmg aku ar orgnye...n time 2 aku da x kisah jiran sblah nk kater aper da... lantak ar sape suroh dier x ajak aku sembang so bior aku buat bising ngan suara klon kodok aku ne... padan muka dier ngan aku2 skali...hehehe..

K ar da nk masuk penutup da ne...kesimpulan yang aku dpt kt ini adalah...aku rase mamat JALAN takut ato segan nak ckp sebab takut aku ngorat dier kot hehehe... aku ingat dulu sblom budak Lan 2 pindah dier ader syorkan cara2 untuk beramah mesra dengan mamat JALAN ne , antara cara2 yang disyorkan x baper nk logik so aku ble dgr je nk buat???? NAUZUBILLAH jauh2 ler... nk mmpos aper...

Bior aku lampirkan antara cara2 yg di cadangkan itu, diantaranya adalah:-

1). MENULIS SURAT DAN MENYELITKANNYA DI BAWAH PINTU RUMAH. Surat itu mengandungi kata2 yang membawa makna saya ingin bersembang dengan dier. Haru sungguh!!!

2). MEMBUAT SURAT LAYANG. Surat ini membawa makna ugutan kalo dier still x tegor ato x ble nk bawak sembang tindakan susulan akan di ambil...aper aku ne desperate sangat nk sembang ker sampai nk ugut org mcm 2??? Bdk Lan ne mmg nk kena ngan aku...!!!

N cara yang terakhir skali adalah...

3). BUAT XDE APER2 BERLAKU AJAK JE SEMBANG M,CM BIASE( mcm da kenal lama). Kalo terserempak kt mane2 tegor je ala2 berjumpa mmber kamcing...ble pki ker??? buatnye dier x nk tegor aku blk x ker niaya??? Huuu x sanggup...

So skrg ne jln yang ader...SENYAP N BUAT BODO JE.....lg senang, mudah dan easy!!! Hahaha

Citer aku da melalut da smpi ke paris, London, new York da ne...kalo aku sambung citer ne takut ader plak org tension smpi nk pecahkan monitor laptop dier..so better aku stop je citer ne kt cni...

Sekian tengkiu....

0 comments

 
Blogger Template By Lawnydesignz